Animáció készítése az Animation Shop segítségével

 

Megnyitni az Animation Shop programot

٭

A PSP-ben elkészített kép, (amelyet animálni szeretnénk)

 áthozatalára több lehetőség is van:

1. Ha PSP-ben lementettük .psp file-nak, akkor

az Animation Shop-ban

File/Open

2. Ha még nyitott a PSP program és abban a kép,

akkor a PSP-ben Edit/Copy (CTRL+C),

majd átmenni az Animation Shop-ba és ott

Edit/Paste/As New Animation

 

٭

Megnyitni azt a GIF vagy MNG file-t, amelyet a képre szeretnénk helyezni

Nagyon fontos, hogy megnézzük, hogy a file hány kép kockából áll

Ebben az esetben 16 kockából áll, tehát a PSP képből is 16-ot kell létrehozni

٭

Erre is több módszer van

1. A megnyitott vagy átmásolt képet

Edit/Copy,

Edit/Paste/After Current Frame

beilleszteni egymás után,

így ugyan egyesével történik a beillesztés, de mindig tudom, hogy hol tartok

(a jobb alsó sarokban lehet látni, hogy hány kockánk van/Frames/),

én ezt szoktam használni

2. Mások ezt

A megnyitott kép file-t duplikálják

Edit/Duplicated Selected

Figyelni kell arra, hogy hány kocka van kijelölve, mert annyit duplázz

Ha több lesz, mint amennyi kellene,

akkor a Delete-vel törölni lehet a felesleges kockákat

٭

Átmenni a Gif vagy Mng file-ra

Edit/Select All (CTRL+A) az összes kockát kijelölni

Edit/Copy (CTRL+C) az összes kockát másolni

٭

Vissza a képre

Itt is ki kell jelölni az összes kockát Edit/Select All,

majd a megfelelő helyre (-ekre) ráilleszteni a Gif vagy Mng file-t

Ezt a Edit/Paste/Into Selected Frame (CTRL+E) lehet

٭

Ha túl nagy lesz a file-unk,

akkor az Animation/Resize Animation-nél lehet kicsinyíteni

ill. fordított esetben nagyítani

٭

Megnézni a View/Animation-nel lehet

Amennyiben túl gyorsnak találjuk a ráhelyezett file mozgását, akkor a

Animation/Frame Properties-nél lehet állítani a sebességen

٭

Gif-nek menteni

٭

Vissza